VÁLASZAINK

Felmerülhet önben, hogy szüksége van-e egyáltalán erre a szolgáltatásra, hiszen:

  • még csak az ajánlatadás folyik, még nem is biztos, hogy el is nyerik a munkát;
  • még éppen hogy csak aláírták a szerződést, nem akarja egyből elrontani a kapcsolatot a megrendelővel;
  •  jó viszonyban van a megrendelővel, majd mindent elintéznek baráti alapon;
  •  van belsős claim-csapatuk, meg tudják oldani maguk is a felmerülő problémákat; stb.

A fenti helyzetek azok, amit utólag mindig másként értékel a vállalkozó és sajnálja, hogy nem gondolt a lehetséges kockázatokra előbb.

E kockázatokat jobb időben felismerni és kezelni, hiszen

  • már az ajánlatadás során figyelembe kell vennie a lehetséges kockázatokat az ajánlati árának, erőforrásainak, valamint az ütemezés kalkulációjánál, továbbá jól irányzott kérdéseket tehet fel az ajánlatkérőnek, amellyel a feladatainak határait egyértelműbbé teheti.
  • már a szerződés aláírását követően soron kívül jeleznie kell, amennyiben az ajánlatadás után olyan esemény merült fel, amely a teljesítést befolyásolná, illetve a költségeket megnövelné. mindez nem csak lehetőség, hanem kötelezettség is, hiszen a megrendelőt minden ilyen körülményről tájékoztatnia kell. ezen együttműködési és tájékoztatási kötelezettségének segítségünkkel pedig úgy fog tudni eleget tenni, hogy a megrendelő sem támadásként fogja értékelni. bővebben: tipikus helyzetek.
  • mint ahogyan az ismert régi mondás is szól: „üzletben nincs barátság”. Számos esetben utólag megromlik a viszony vagy csak egyszerűen már nem az a személy képviseli a megrendelőt, aki a projekt kezdetén. Végül ilyen esetben azokra a bizonyító erejű dokumentumokra, bejelentésekre lenne szükség, amelyeket utólag már nem lehet előállítani.
  •  a meglévő csapat munkáját is jelentős mértékben tudjuk támogatni, hiszen „több szem többet lát”, és ez alatt a legkevésbé az ellenőrzést kell érteni.