MIT CSINÁLUNK?
- A főszerződés által meghatározott eljárási rend alapján történő vállalkozói igények (Claimek-követelések) kezelése, kidolgozása és nyomon követése az érvényesítés érdekében.
- A kinevezett építőipari projekteken felmerülő igények, pótmunkák, változtatások vezetése
- Esetek kivizsgálása és becslése az érvényesíthetőség folyamatához: a vállalkozó szerződéses jogainak érvényesítése, a felmerülő levelezés, adatszolgáltatás, változtatási utasítások, követelések figyelemmel kísérése, ez irányú tanácsadás, javaslat kidolgozása
- Tervek, beadványok, részletezések, változtatási utasítások, ütemezések és egyéb projekt dokumentumok elemzése
- Késedelmi (Idő), gyorsítási, felfüggesztési körülmények elemzése és számszerűsítése
- Előre nem látható helyszíni körülmények elemzése és számszerűsítése
- Kötbér és egyéb szerződéses kockázatok elemzése és eredményének adaptálása a kedvező vállalkozói pozíció elérése érdekében készülő stratégiai tervekhez
- Vállalkozói kockázatok és lehetőségek megelőzési célkitűzések és fejlesztések; a claim stratégia közlésének és végrehajtásának támogatása
- A projekt team szerződéses feladatokra vonatkozó tanácsokkal és oktatással való ellátása és az értékelt és becsült pótmunkák integrálása
- Információ szolgáltatás rendszerének meghatározása, rendszeresen konzultáció
- Az általános szerződéses feltételek-, műszaki részletezések-, irányelvek- és eljárásrendek módosításához javaslattétel a hatékonyság növelése, a költségek csökkentése, valamint a vállalati kockázat korlátozása érdekében
- Szerződésszerű levelek tartalmának elkészítése
- Projektvezetési feladat ellátása outsourcing kinevezési megbízással a projekt egy önálló területeként kezelhető feladathoz
- Szolgáltatásainkat megbízóinkkal kötött megállapodások útján az igénytől függő létszámú kollégánk rendszeres közreműködése által vagy outsourcing kinevezéssel történő projekt részvétellel teljesítjük.
A külföldön megszerzett tudás és a több évtizednyi tapasztalat, a kiváló műszaki és jogi felkészültség, konstruktivitás a gyakorlatban, a megbízhatóság, valamint a hatékony munkavégzés egyedülállóvá teszik a Forkid Kft.-t a piacon.
TEVÉKENYSÉGÜNK POZICIONÁLÁSA
Az általunk végzett szerződésmenedzseri tevékenység véleményünk szerint szorosan a projektmenedzsment területéhez tartozik, és olyan résztevékenységek összességéből áll, mint pl. kockázatok felmérése és elkerülése, dokumentációs és kommunikációs tevékenységek, stb.
Ehhez a területhez olyan tevékenységek, feladatok is tartoznak, amelyek alapos szerződéses és jogi ismereteket is megkívánnak, ezért a megbízási szerződésünk részévé válhatnak. Bővebben itt.
Szerződés menedzsment
Az építőipari kivitelező vállalkozásoknál a szerződésmenedzsment már a beruházóval, a megrendelővel kötendő szerződés létrejöttét megelőzően a szerződés előkészítésével kezdődik és végigkíséri projektet a teljesítés során egészen a garanciális időszak végéig. Bővebben itt.
Az építőipari kivitelező vállalkozásoknál a szerződésmenedzsment már a beruházóval, a megrendelővel kötendő szerződés létrejöttét megelőzően a szerződés előkészítésével kezdődik és végigkíséri projektet a teljesítés során egészen a garanciális időszak végéig. Bővebben itt.
Claim menedzsment /Konfliktuskezelés és jogi beavatkozás/
Az építőipari kivitelező vállalkozásoknál a szerződésmenedzseri feladatok egy részét a szerződések teljesítése során felmerülő konfliktusok, vállalkozói vagy megrendelői igények kezelése teszi ki, amelyet ma már egyre gyakrabban itthon is a „claim management” kifejezéssel jelölnek.A claim alatt a megrendelő vagy a vállalkozó olyan igényét értjük, ami az eredeti projektmegbízástól való eltérés következménye. Ezek az eltérések a befejezési határidő (Megvalósítás Időtartamának), a vállalkozói díj (Szerződéses Ár) és/vagy a létrehozandó mű (Létesítmény) módosításából állhatnak elő.A claim magyarul utólagos követelésként, igényként, pótmunkaként fordítható le, tehát a claim management magyarul követelés-menedzselést, konfliktus- vagy követeléskezelést jelent. Ez utóbbi magyar megfogalmazás azonban megtévesztő lehet, mert „követeléskezelés” alatt a legtöbben a pénz-, követelés- vagy adóbehajtást, vagy a faktoringot értik.A mi munkánk legfontosabb, legjelentősebb részét a claimek, igények olyan elvi alátámasztása, megalapozása adja, ami nem ütközik a Megrendelő vagy Mérnök érdekeivel, szempontjaival. Bővebben itt.
Az építőipari kivitelező vállalkozásoknál a szerződésmenedzseri feladatok egy részét a szerződések teljesítése során felmerülő konfliktusok, vállalkozói vagy megrendelői igények kezelése teszi ki, amelyet ma már egyre gyakrabban itthon is a „claim management” kifejezéssel jelölnek.A claim alatt a megrendelő vagy a vállalkozó olyan igényét értjük, ami az eredeti projektmegbízástól való eltérés következménye. Ezek az eltérések a befejezési határidő (Megvalósítás Időtartamának), a vállalkozói díj (Szerződéses Ár) és/vagy a létrehozandó mű (Létesítmény) módosításából állhatnak elő.A claim magyarul utólagos követelésként, igényként, pótmunkaként fordítható le, tehát a claim management magyarul követelés-menedzselést, konfliktus- vagy követeléskezelést jelent. Ez utóbbi magyar megfogalmazás azonban megtévesztő lehet, mert „követeléskezelés” alatt a legtöbben a pénz-, követelés- vagy adóbehajtást, vagy a faktoringot értik.A mi munkánk legfontosabb, legjelentősebb részét a claimek, igények olyan elvi alátámasztása, megalapozása adja, ami nem ütközik a Megrendelő vagy Mérnök érdekeivel, szempontjaival. Bővebben itt.


