Pallay Tibor
1944* – 2022✝
1967-ben szerezett építőmérnöki diplomát a Budapesti Műszaki Egyetemen. 1976 és 1978 között ugyanott gazdasági mérnöki tanulmányokat folytatott. 2010-ben FIDIC tanfolyamot végzett a BME Mérnöktovábbképző Intézet keretében és OKJ képesítést szerzett.
1970 és 1974 között vezető mérnök szaktanácsadóként vett részt egy húskombinát építésében a mongóliai Darhanban. Betöltött pozíciókat az építésvezetőtől a vezérigazgatói posztig a Betonútépítő Vállalatnál, majd annak különböző átalakult szervezeteinél. Közben két évig (1981-83) a Közlekedési és Postaügyi Minisztérium Közlekedésépítési Főosztályán volt osztályvezető.
Tevékenységének jelentős része kapcsolódik az út- és autópálya építéshez, de jelentős magasépítési feladatokban is részt vett. A 1980-as években sikerült további külföldi tapasztalatokat is szereznie, a cég ekkor Líbiában és Algériában is dolgozott.
2008-tól FIDIC szakértőként tevékenykedett. Részt vett a budapesti 4-es metró hat döntőbizottságában, háromban mint elnök, háromban mint tag. Ugyancsak döntnökként működött közre a debreceni szennyvíztisztítónál, a vácszentlászlói csatornázásnál, a Kelenföld-Tárnok vasút korszerűsítésnél, a Zeneakadémia gyakorló épületénél és a pécsi Zsolnay központ építésénél A Ferihegyi repülőtér előtér bővítésében 2009-ben mint claim menedzser tevékenykedett.
Az elmúlt években tevékeny szerepet vállal és vállalt a Forkid Kft. FIDIC mérnöki tanácsadói munkáiban, mint például a Mura árvízvédelmi szakasz fejlesztése című projektben; Komárom, Almásfüzitő árvízvédelmi öblözet és Marcal jobb parti árvízvédelmi részöblözet árvízvédelmi biztonságának javítása projektekben.
Sok társadalmi tevékenysége volt, így többek között volt az ÉVOSZ alelnöke, a Magyar Mérnöki Kamara Építési tagozat elnökségi tagja és az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottság munkáltatói társelnöke, valamint 2010-től az Építőipari Mesterdíj Alapítvány kuratóriumának elnöke és tagja az Építőipari Nívódíj bíráló bizottságnak.

